söndag 22 juni 2008

Tankar om Mexico

Forstar att Mexico ar det land dar folket dricker mest Coca Cola i hela varlden! Verkligen overallt! Inte nog med att man verkligen ser att ALLA dricker det hela tiden, sa ar det Coca Cola skyltar och reklar OVERALLT! Varst var pa en husvagg i mayabyn utanfor San Cristobal (undrar hur mycket indianfamiljen fick for den reklamtavlan...). I protest ville jag se om jag klarade av att inte stodja foretaget. Fungerade nagra timmar. Aven om jag dricker vatten har sa ar det producerat av CocaCola company. Sa for att overleva maste jag bidra till deras verksamhet. Ska dock forsoka undvika de i Sverige nar jag kommer tillbaka. Far se hur det gar.

Ett trevligt och hjalpsamt folk dock. Men valdigt forvanade att ingen talar engelska (vilket jag i och for sig gillar, for da betyder det att man som turist maste ga med pa deras villkor), inte ens pa stora busstationer eller turistinformationer talar personalen engelska. Blir intressant och se hur det ar de andra landerna.

De vegetariska alternativen har varit mycket begransande for mig. En diet pa typ ostmackor har praglat vistelsen. Goda, men onyttiga. Dock har vi hunnit med tacos, enchiladas, fajitas, burritos, quesedillas och en margarita. (Roger provade mer an mig eftersom det mesta bara finns med kott) Kan saga att det inte finns nagon likhet med nat "mexikanskt" vi har i Sverige.

Det var nagra tankar om landet i alla fall...

1 kommentar:

Anonym sa...

Det låter som det är varmt hos dig!! Här i lilla kramfors regnar det som spön i backen!
Ta hand om dig och kom i håg att inte prata med främmande människor;) Det lärde jag mig när jag var liten iallafall:)

Kram på dig p3!