torsdag 12 juni 2008

Jag ser inte skogen for alla trad... nej jag menar kaktusar

Da ar man framme i Oaxaca. Busstur idag pa 6 timmar. Hann dock med en liten marknad i morse i sporegnet i Mexico city dar resans forsta inkop gjordes (en vaska). Otrolig upplevelse att aka i bussen och se Mexicos land sa dar. Mina fordomar om Mexico med kaktusar overallt blev verkligen sann. Dubbelt upp. Har aldrig sett sa mycket kaktusar pa samma stalle i hela mitt liv. De flesta kaktusarna var smala och raka och var sakert omkring 6-7 meter hoga! Fick ocksa sitta i den absolut skonaste bussitsen i hela mitt liv. Coola vyer med otroligt hoga berg ocksa. Mexico city ligger ju trots allt pa 2200m hojd (for er som inte visste det). Nu ar vi som sagt framme. Traffade tva tjejer fran brasilien som vi ska traffa nu och forsoka hitta nan middag att ata. Sjalvklart traffade vi de tva britterna och skaningen fran mexico city har pa varat hostel. Sa det blir hang med ett skont gang ikvall och sen ska vi bege sig ut pa stan imorgon. Nu har vi i alla fall kommit till varmen (den var lite franvarande i mexico city), sa det kanns bra.

1 kommentar:

Ida sa...

Aaahhh, Varför följde jag inte med? :)
Take care, it's crazy out there.
Cuídate guapa!