tisdag 10 juni 2008

Mexico city!

Halloj! Japp, da var man framme i mexico city, dock efter mycket om och men. Borjade med tusen fragor pa arlanda innan vi skulle chaecka-in. Aven om vi bara skulle byta flyg dar sa ville de verkligen vet a ALLT; vart jag kopt min vaska, typ exakt packlista, vart jag packat, vem som skjutsat oss till arlanda osv. Flyget fran Sthlm till Atlanta gick bra. Val framme i Atlanta gick vi och kopte lite mat, jag at ca 60% av en ""liten" portion (dvs normal) och blev jattematt. De amerikanska storlekarna blev tydliga fran borjan med andra ord. Vi var sedan en timme forsenad till att boarda planet mot mexico city. det gjorde att vi inte kunde aka i tid eller darifran. ytterligare en timme efter vantan i planet kom piloten pa att hans arbetsdag precis tagit slut vilket innebar att vi var tvungen att vanda pa startbanan, aka tillbaka och byta pilot. men det tog ju tva ytterligare timmar innan han kom. sa vi landade i mexico city fyra timmar forsenad. da var jag inne pa min 27 timme eller nat, sa trott var bara fornamnet. eftersom vi kom fram sa sent, dvs lokal tid mitt i natten, blev det lite strul med upphamtningen fran varat hostel. sa vi fick poliseskort av typ 5 mycket snalla men icke engelsk taliga poliser som styrde upp en schysst taxi till oss. kl 4 i natt checkade vi in. sov 4 timmar sen upp och at frukost. dragit runt pa stan nu, vilket ar nara dar vi bor. kollat in parlamenthuset med diego rivieras alla takmalningar, mycket imponerande! gatt runt lite mer . nu ar vi pa hostelet och ska vanta in att se sverige matchen med nagra ovriga svenskar som bor har. hasta luego!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej kära Petra! Härligt att höra att ni är framme och att resan till Mexiko "gått" relativt bra. Alla dessa små missöden kommer att bli anekdoter trots att det känns lite jobbigt emellanåt:)Tider verkar inte vara så högt prioriterat överallt! Jag ska också kolla på matchen nu! Glöm inte att hålla utkik efter mig på fredag om ni har tillgång till Tv! Jag ser fram emot att följa din resa!
Många Kramar Lisa

Anonym sa...

Hej, kul att ni är på resa. Vad svarade du petra om vem som körde er till arlanda? Måste ha varit en mycket snäll person :-)

Ser fram emot att läsa mera på bloggen för att ta del av er resa.
//Chaffören