söndag 15 juni 2008

Oaxaca





Tva dagar blev det i Oaxaca. Blev 24-seven med britterna Tom och James, samt Oliver (skaningen) plus brasilianarna Julia och Louisa. Hann med lite dans och salsa lektioner samt lite samba (fran brasilianarna sa klart) pa ett utestalle precis vid varat hostel. En heldag pa stadens alla marknader dar jag gjorde nagra, bla en handgjord troja av en indigena (indian attling) for 24 "dyra" kr. At bla stadens specialitet, grashoppor! Blev ocksa lite kaktus. Annars ar det traditionell kryddstark (!) mat av lokal befolkningen som galler, tacos och quesidillas tillagade over oppen eld. Smakar jattegott! Andra dagen blev en heldag mitt uppe i en helt avskild by i bergen dar alla mojliga djur (kalkoner, getter, asnor, hundar, oxar, far mm) strovade fritt. Dar fanns en "hot spings" och ett stelnat vattenfall av salt (tror vi). Absolut det coolaste och vackraste jag sett, det ar min nya definition av paradiset! Sen igar kvall tog vi nattbussen 12 timmar till San Cristobal de las casas, dar vi ar just nu. Aterkommer om nagra dagar med info om vad som sker har. Tyvarr problem med datorerna att overfora bilder. Men ska jobba pa det!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Petra! Roligt att läsa att ni har kommit igång med er resa. Ni verkar ha det hur bra som helst! :) Ta hand om dig! Kram

Anonym sa...

Galet vad avis jag blir...eller är! Ser verkligen fram emot lite pics snart för att få se paradiset och om inte annat få se hur grabben din ser ut ;) Passa er för stickiga kaktusar och mystiska mexikanare! Love L

Anonym sa...

"Wear screen" En förklaring är på plats...