måndag 25 maj 2009

liten uppdatering - Malin på besök

Under veckan som gått fick jag besök från Malin. Mycket trevligt och uppskattat. Vädret den senaste veckan har också varit kanon. Över 30 grader, igår var det otroliga 36 grader och gassane sol. Har aldrig upplevt nånting liknande, för värmen igår till exempel är där redan kl 6 på morgonen till sena natten. Efter midnatt är det fortfarande 31 grader liksom. Helt sjukt, men hur härligt som helst.

Anyway, Malin på besök. Blev en del shopping, solning i parken bredvid mig, grillning med mina kompisar och utgång. Blev även en dagstur till staden Annecy, en timme norr om Grenoble. Qazals familj var på besök under veckan och de bjöd oss med oss i bilen till Annecy, snällt. Där blev det sol och bad. Kallare än väntat men skönt att kunna svalka sig (den möjligheten finns inte i Grenoble! närmsta badställe är 30 min bort med bil).

Har tyvärr inte så mycket tid för ett långt utförligt inlägg idag. Ska nämligen skicka in en uppsats ikväll, som i nuläget inte är klar... så jag har det jag gör idag....

Kan meddela att jag, Martina, Anne och Dilani, imorgon beger oss ut på en "tour de France", en resa genom Frankrike. Drygt 2 veckor, 7 städer (Bourdeaux, Toulouse, Carcassonne, Montpeiller, Aix-en-Provence, Marseille, Nice (och Monaco så klart)). Ska bli riktigt roligt! Sett fram emot det länge.

So...... har just ingen tid just nu att skriva nåt mer eller lägga upp bilder, men kanske att jag gör det senare idag, om jag hinner. Kan meddela i alla fall att jag har det jätte JÄTTE bra här, varmt och härligt, och allt känns verkligen som semester nu!!!

Hej hopp från ett 35 gradigt Grenoble :-)

Inga kommentarer: