tisdag 12 maj 2009

Dagens I-landsproblem

Insett att jag är en lat person. Åtminstone när det gäller vissa saker. Kom på mig själv med världen dummaste tanke, och inser att jag nu ska börja publicera dessa här på min blogg.

Så här är första: "Dagens I-landsproblem"
"Åh nej, matuvarubutiken skriver inte ut öppettider på kvittot. Då handlar jag inte.".
Gillar inte när matvarubutikerna inte skriver ut öppettiderna på deras kvitto, för nu befann jag mig mitt emellan att cykla 5 min bort och storhandla eller gå till macken bredvid och handla det nödvändigaste. Kollade på kvittot för den större matvaru affären och då de inte skrivit ut öppettiderna, så blev det macken. Kunde ha ringt Qazal, men gav upp efter kvittot. Blev dyrare och mindra motion - snacka om lat!

(För er som är ny till begreppet "dagens I-landsproblem" så handlar det om att vi i den rikare delen av världen är så insnöade i hur bra liv vi faktiskt har att vi inte uppskattar den. den klassiska är "åh nej, bankomaten ger bara ut 500-sedlar, aja, får väl ta ut det då...", medan man istället ska vara tacksam över att vi har så mycket pengar att ta ut till att börja med, en lyxvara som få i världen har.)

1 kommentar:

Pappa sa...

Fortsätt gärna med dagens I-landsproblem som en liten följetong. Det får säkert vi övriga att tänka till lite extra ibland - Och det kanske behövs...

Nu ska jag återgå till att lyssna på Paul Potts och stänga ute världen en liten stund.

Att ge sig själv egen tid är en möjlighet så är få förunnat i stora världen.

My Q-time är en härlig möjlighet som jag använder mig av varje dag numera!

Lycka till i morgon! Fokusera på positiva känslor och tänk så går allt mycket lättare.

Kram från pappa