måndag 11 maj 2009

3 av 7 - talkie-walkie

Jag vet... jag tjatar... men jag har kommit på det perfekta ordet som symboliserar Frankrike; walkie-talkie heter på franska "talkie-walkie"! Haha. För mig är det så roligt eftersom det verkligen symboliserar deras strävan mot att inte acceptera något anglo-saxiskt, och att de ALLTID måste vara tvärtom alla andra. Ja menar, om ni inte vill ta det engelska ordet - kom på ett eget då. Nope, de vill de inte, men att bara helt okritiskt anamma något engelsk går ju så klart inte.
Har precis skrivit tenta i "Contemporary Issues in International Politics". Kändes alleles för bra för att vara sant när jag gick ur salen. Inte bra. Antingen gick det jättebra eller rätt åt skogen gissar jag på. Inget mittemellan.
Har nu avklarat 3 av mina 7 kurser...
Nu ska jag plugga inför morgondagens tenta "Le conflit Israelo-Arab" och äta en senare lunch (sekundfärsk baguette med vitlök, ost, tomat och oliver, och självklart - purjolök). Känns roligt att vara insatt i den konflikten från ett statsvetenskapligt perspektiv och inte bara från media osv. Dessutom gillar ju jag att kunna onödiga TP-fakta som årtal och namn osv.

1 kommentar:

Anonym sa...

Mina tummar är i gång som vanligt!