onsdag 6 maj 2009

Inte svårt att motivera sig

Fick frågan nyligen av mina pluggkompisar hur jag orkar hålla mig så motiverad att plugga. Jag öser på timma efter timma utan paus (med undantag för dessa blogginlägg och lunch) i stort sett, och det är 28 grader och gassande sol utanför. Jag är den i gänget som är först på plats på morgonen (09.00) och sist kvar (19.00). Sitter här just nu och läser och sammanfattar kvinnornas kamp genom 1900-talet, med rätten att rösta, att klä sig som man vill, att arbete osv. Och här sitter jag i ett annat land, med gratis universitetsutbildning och bär både shorts och smink, med mitt självständiga och ogifta liv, allt för att jag gör det JAG vill. Jag har med andra ord alla möjligheter att göra precis vad jag vill med mitt liv. Så, det är inte så svårt att motivera sig när man ser det så här. Men det är också roligt att få det bekräftat att jag tycker detta är så intressant... timmarna bara försvinner... Sista rycket nu. Biblioteket stänger 19.00!

1 kommentar:

Emma sa...

Ville säga att jag läser alla din inlägg! Du har det så bra, och det är underbart du kan vara motiverad, det är flesta kan inte vara motiverad. Fortsätt på samma sätt! Du blir smartaste i världen :)Ses i juni!Kram kram