onsdag 23 juli 2008

Puerto Viejo, Costa Rica


Varan utsikt fran boendet i Puerto Viejo kl 18.00.

Puerto Viejo ar ett surf- och badstalle. Mest surfstalle. Roger befann sig sa klart i vattnet med surfbradan hela tiden medan jag lag pa stranden med min bok. Funderade pa surflektioner men detta stalle var inte direkt rekommenderat for nyborjare, ganska svara vagor. Och jag vet inte hur intresserad jag var egentligen, inte just da i alla fall, sa jag skippade det. Det ar jag ganska glad over for vagorna var sa stora och strommarna sa starka att det kandes farligt att bada dar ungefar.

Den lilla staden var dock ett perfekt stopp for ungefar 5 dagar. Blev sol och strand som sagt. Dessutom enormt god mat, aven om den var betydligt mycket dyrare an vad vi ar vana vid fran de tidigare landerna. Ville ata hajstek, men fick inte tag i det pa restaurangerna.

Det roliga med Puerto Viejo var att det gick krabbor precis overallt. Alltifran stora (som fyller upp en hel mattallrik) till sma, de var over hela stranden och pa gatorna. Det var ganska coolt. Sag dessutom en tukan sitta pa ett trad precis nan meter fran dar vi gick, pa vag hem fran stranden en dag. Sag dock nagra "jattespindlar" som inte var sa trevliga. (Har tagit speciella bilder till min kara syster-yster).

Vi bodde pa ett schysst hostel, Rocking J's. En enorm anlaggning med galna farger, mosaik, hammockar, talt och rum som folk bodde i. Vi bodde i talt forsta natten, i vantan pa ett rum. Men det gick bra faktiskt. Mysigt att "campa".

1 kommentar:

Anonym sa...

Klart du måste lära dig surfa! Det är så sjukt roligt så du anar inte...grym känsla :)