söndag 5 april 2009

Besök och resande sedan sist

Länge sedan sist, jag vet...

Jag fick nämligen stor besök den 21 mars och det höll mig upptagen 24-7. Storebror Pär kom nämligen och hälsade på. Det var riktigt kul, blev en fullspäckad vecka - minst sagt. Tog en lång promenad runt Grenoble och upp till Bastiljen (stadens stolthelt och största turistattraktion) där man har en utsikt över hela staden,
åkte till Genève (och besökte både FN-huset och Internationella Röda Korsets museum),
åkte några dagar till Les Deux Alpes och åkte skidor, samt besökte den lilla staden Voiron och kollade hur man tillverkar Chartreuse (en likörsort som regionen är känd för). Som ni märker så var det fullt upp!
Nu är jag faktiskt på svensk mark - nämligen bestämt i Norrland. Hade hört rykten om "att våren hade kommit"... och trots enormt mycket snö på backen och att det har snöat så sent som idag så påstår norrlänningarna här att våren har kommit... nja, jag vet inte jag...
Blir påskfirande här med släkten och sen är det åter till Grenoble!

Inga kommentarer: