tisdag 17 mars 2009

Livet är härligt!


Gårdagens favoritbild. Taget utanför min skola.
Ja vill bara påpeka att livet ÄR härligt!

Våren är här! Nu går det inte en dag utan att det är soligt och mellan 15 eller 20 grader. Äter lunch ute, sitter ute i gräset på skolan och pratar, fikar, läser... Man lämnar jackan hemma och folk går i t-shirt och shorts.

Idag spenderade jag, Qazal och Martina några timmar i solen utanför biblioteket. Härligt med de snötäckta alperna i bakgrunden (ja, jag vet att jag skrivit det ofta). Måste ta till vara på livet, för livet är verkligen kortare än man tror. Så jag och Qazal var precis och handlade så ikväll blir det ost fondue och vin!

Åh, kan inte fatta att jag kommer från ett land där detta väder ligger i minoritet. Men det gör bara att jag tar tillvara på dagarna här ännu mer.

Här är några bilder från idag och från alperna och Lyon!


Här är jag, idag, utanför biblioteket!




Jag och Qazal!


Jag och Qazal (igen)


Här köper vi churros, precis på väg tillbaka till tågstationen.

1 kommentar:

Anonym sa...

Visst är livet härligt!

Här i Sverige är det "annorlunda härligt". Första vårdagen med lite sol, några grader på plus och 30-50 cm snö och slask. MEN även det är härligt.

Själv njuter jag att mina frön börjar titta upp ur såkrukan.Så om några månader kanske man kan sätta ut plantorna i landet.

Härliga bilder förresten, Petra.