torsdag 5 mars 2009

Internet!

Efter drygt 5 veckors väntande på att få den franska byråkratin att gå runt, och efter drygt (!) 3, 5 timmars installerande av program och så vidare, så har jag äntligen uppkoppling på skolan!!! JIPPIE!

Eller rättare sagt... jag vet i alla fall att jag har uppkoppling i biblioteket, men ryktet säger att för att få uppkoppling inne i min skolbyggnad, så måste jag gå vidare till ännu en "internet-ställe" och hämta nya inloggningsuppgifter. Ska kolla det senare... jag hoppas verkligen att det inte stämmer.

Orkar inte mer av detta snart. För det är inte så att det är utmärkt "kom hit om du vill ha hjälp med internet", nej, först måste jag då gå till receptionen och fråga om stället för internet, sen hitta det nya stället för att sedan få mina uppgifter.

Låter enklare än vad det är.... för här kan ju nån person känna för att inte vara på sin arbetsplats under några timmar/dagar, utan att meddela nån. Sen kan det också vara så att nån av personerna inte vet vart internet-stället finns, eller att de inte vet hur man skriver ut inloggningsuppgifter till studenterna... Ja, jag har varit med om alla tänkbara konsekvenser i det här landet.

Nu ska jag surfa och plugga en timme innan nästa lektion - fransk metodkurs! (faktiskt tråkigare än det låter, om möjligt)

1 kommentar:

Anonym sa...

Härligt att vi är olika!

Tänk om hela jorden består av "exakta, tråkiga, plikttrogna, arbetssamma och Lutherianska" människor som vi "Svenskar". Då vore jorden mycket tråkigare.

Jorden består av en nation och mänskligheten är dess medborgare. Det är olikheter som driver utvecklingen framåt - Inte likheter!

Men å andra sidan kan man ibland också se på "effektivitetsaspekten".