fredag 13 februari 2009

London!

Japp, från och med igår kl 16.55, när min kurs i fransk metod och studieteknik slutade, så har jag lov till och med nästa måndag. Härligt. Inte för att skolan i sig varit så jätte ansträngande än, om jag ska vara helt ärlig, men det kommer ändras efter lovet. Då är det plugg som gäller för mig. Seriöst plugg alltså.

Detta lov verkar vara ett tillfälle för alla att resa, för verkligen ALLA ska resa. En kompis till mig drog till Amsterdam med tågaet 04.50 imorse. Mina funderingar vart jag skulle resa kretsade kring livet stora frågor: vart vill jag resa? vart har jag inte varit ännu? och vart har jag råd att resa?

Hade faktiskt funderat på London eftersom jag (konstigt nog enligt många) inte varit där ännu. Men då var det ju det där med pengar också... inte direkt så att London är den billigaste staden att turista och leva i, även om det bara är en vecka.

Men tillsammans med min holländska kompis här, Qazal, så föll beslutet på London ändå faktiskt. Det visade sig nämligen att hon har en kompis i London och en i Oxford som har tjatat på henne att hälsa på ett tag nu. Och självklart så bjöd de även in en valfri kompis, och då fick jag förfrågan.

Så nu på söndag åker vi till London och Oxford en vecka. Ska bli riktigt kul, även om jag sett hur vädret varit där senaste tiden.... hoppas på en förbättring fram till söndag.

Nu ska jag iväg och köpa en ny kamera så jag kan dokumentera och lägga upp här på bloggen när jag kommer tillbaka. Ska försöka hinna med nåt inlägg under min "semestervecka", men sorry... det är inte första prio att sitta framför en dator när jag nu ska "göra London".

Hoppas ni nordbor har det bra i kylan! Här är det idag strålande sol!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ha en trevlig resa! Har det fixat sig med kameran?

Anonym sa...

Åhh, hälsa London från mig! Jag har faktiskt aldrig heller varit där...Du, för varje dag blir jag mer å mer sugen på lite alper under fötterna! jag försökte mig även på lite franska i huvet på väg hem från gymmet..men till slut hittade jag bara på själv å lät som Joey i Vänner!