fredag 16 januari 2009

La vie en France!

Japp, äntligen dags för en uppdatering!

Då var det dags, äntligen bär det av ut i vida världen igen. För ev. nykomlingar så är det dags för mig att påbörja min utbytestermin i Grenoble, i franska Alperna. Planerna är att jag ska studera vid universitetet där och studera massa kurser, bl a geopolitik, internationella relationer och EU-politik - på franska (!). (återstår att se hur det här går...)

Jag kommer i den här bloggen att skriva om allt möjligt som händer. Det vore kul om ni vill läsa och gärna kommentera min vardag med att berätta vad som även händer här i Sverige.

Är just nu hos storebror i Sthlm. Alarmet är ställt på 3.20, för att bege sig med flygbussen till Arlanda där planet avgår 6.25.

Återkommer när jag får tillfälle och tillgång till internet.
Skolan börjar på måndag, och ska pågå till sista juni.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Ha en trevlig vistelse i Grenoble! Och grattis på på födelsedagen!

Anonym sa...

Åhh vad roligt!! Jätte roligt :)

Anonym sa...

Hej vännen! Stort grattis på födelsedagen! Hoppas att du har kommit fram ordentligt :) Jag sitter och gottar mig i uppsatsen.. tillsammans med kaffe och choklad är det inte så tokigt, haha! Ha en bra födelsedag! KRAM Moa

Malin sa...

Hoppas du har det bra de första dagarna! Ser fram emot uppdatering :) Kram!