onsdag 10 september 2008

En äkta dag som Göteborg-bo

I måndags var det absolut kris... kyl och frys tomma så jag begav mig till Willys. Åkte direkt från skolan, så jag hade inte min ryggsäck med mig som annars är ett bra hjälpmedel när man ska handla, a.k.a fallskärms-ryggsäcken av Linnéa.

"Lat" som jag är tänker jag att "det är lika bra att köpa det nu istället för att gå flera gånger". Trots att jag bar på korgarna i butiken blev det ändå fyra påsar som visade sig vara väääldigt tunga. Hm... how to handle this? Det var ju inte så bra, men men bara att pallra sig hemåt. Går ut från Willys och ser då att det ÖSregnar ute! (why am i not surpriced, detta är ju trots allt Göteborg där det tydligen regnar jämt). Oh no! Kan inte bli värre.

Som sagt, bara att promenera hemåt. Tyvärr kunde det bli värre. Dels blev jag totalt duschad av två bilister som antingen inte såg jättepölen vid trottoaren eller tyckte jag var smutstig och i behov av att bli ren eller nåt. Fortsatte hemåt. Hade glasögonen på mig, fick då också erfara hur det är då de immar igen. Fick så ont i fingrarna också av att bära allt att jag fick blodstopp i fingrarna. Tog mig hem dock, vilket är bra, även om det tog ca 40 min i stället för 10. Reflekterade lite när jag var hemma, i värmen, torr och mätt efter middagen, att det här måste vara dagens i-lands problem; oh no, jag har köpt så mycket mat att jag inte orkar bära hem det. Jag går i alla fall inte hungrig som majoriteten av världens befolkning gör.

Så min Willys incident är glömt sedan länge, om det inte vore för att jag fortfarande inte återfått blodcirkulationen i höger ringfinger. Should I be worried?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hänger den gamla godingen fortfarande med? :P

Ida sa...

Jaa fortsätt blogga! :)