onsdag 1 oktober 2008

Konsten att handla

Har återvänt från storhandling på Willys (man är ju trots allt student, ekonomin är ju inte den bästa). Kom till insikt om två lärorika regler:
1. Försök handla BARA det som står på inköpslistan. Klarar du det - tell me how!
2. Försök att hitta aceton, tror jag börjar närma mig butik nr dubbelsiffrig i antalet där jag gått in och försökt hitta det, men finns verkligen aldrig. Det är också efter alla de gånger man varit på affären och kommit ihåg när man kommit hem att man glömde acetonet.

Så nu sitter jag åter här med nagellack som absolut måste fyllas i om jag ska kunna visa mig någorlunda representativ imorgon.

FYI så pallrade jag mig upp till BodyBalance imorse. Skönt efteråt, bra start. Mindre skönt kl 06.00 när klockan ringde... men det ignorerar vi nu.

Nu ska jag laga (soja)korvstroganoff!

1 kommentar:

Anonym sa...

På Espan hittar du acetonet vid tvättmedel/rengöringsmedel och annat pulver ;) Har letat efter det otaliga gånger åt kunder...