måndag 12 maj 2008

Petra som bloggare... testing-testing, 1-2-3

Så har man själv blivit bloggare... who could see that coming? A ja... ska man bli backpacker resenär så känns det som om det ingår. Så det är klart man gör ett försök! Satt och funderade över namnet till bloggen (och andra djupa livsavgörande funderingar) länge innan jag kom på titeln "Wear Sunscreen". Den syftar till låten med den för mig inspirerande texten av Baz Luhrman. Så den kan jag tipsa eventuella läsare av min blogg att lyssna på någon gång emellanåt för att få lite perspektiv och inspiration till livet. Det tycker jag att man kan få från låttexten i alla fall.

Så nu till min resa. Den 9 juni bär det av. Från Stockholm via Atlanta till Mexico City. Därefter ska jag besöka södra Mexico, Belize, Guatemala, El Salvador, Honduras, Nicaragua, Costa Rica, Panama, Equador, Peru, tillbaka till Atlanda (stannar där 2 dagar) och är åter i Sverige i slutet av augusti (23:e).

Ser verkligen fram emot resan, men det känns ju som en onödig grej att kommentera i och för sig... varför åker man annars liksom? Då ryggsäcken är inköpt ska jag i veckan göra en koll på packningen som ska med, någon som kommer på nåt och vill ge mig ett tips, ett måste eller icke-måste att ha med, så välkomnas det!

Så stay tuned!

4 kommentarer:

Ida sa...

Oh yeah, Ida får vara den första att kommentera.
Jag kommer att vara en trogen läsare! Det kommer att bli en grym resa.
Un besito chica.

roger sa...

Vem ska du resa med?

Pär sa...

Stockholmaren kommer också att följa hur upplevelsen. Du får se till att skriva under resan så jag också få lite av er upplevelse. Dessutom undviker du att få återberätta hela resan när du kommer hem.

Skriv inte för mycket bara. Njut främst av upplevelsen.

emma sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.